Takedown-dev ziet crowdfunding niet als dreiging

Christian Allen, ontwikkelaar van het recent succesvol afgesloten Kickstarterproject Takedown, heeft laten weten dat hij de 'crowdfunding revolution' niet als dreiging ziet voor grote publishers. Ook zet hij vraagtekens bij de indruk die de revolutie achterlaat bij de grote publishers zelf.

Allen ziet crowdfunding als een methode die expliciet naast het bewezen publisher-bedrijfsmodel staat:

"Licenses and IPs are huge, and as we’ve seen with Double Fine Adventure, Wasteland 2, and Takedown, these are more ‘retro’ titles that want to bring back an experience that people have missed, so they aren’t even directly competing with the big mainstream games," aldus Allen tegen Eurogamer.

"Even if Kickstarter turns into the Sundance of game development, there are still people out there that want to buy mainstream titles. I don’t think we will suddenly see a ‘Madden killer’ suddenly Kickstarted."

Allen gelooft dat crowdfunding meer geschikt is voor niche-games, aangezien grote publishers niet risicovol willen investeren en te veel bezig zijn met afzet en winst.

"I don’t doubt that [publishers] are working with a correct assumption, but the key is the numbers we are talking about, the scale of that audience. We are not looking to sell five million-plus in order to be profitable, we are talking about a smaller scale. And I do think that is a viable market.

"Will [Takedown] sell 27 million units and rush to the top of the charts? No I don’t think it will. But based on the response we have gotten, I do think this is a viable market for a game with a proper budget and scope."

Takedown staat gepland voor een release mid 2013 en zal speelbaar zijn op pc, PlayStation 3 en Xbox 360.