Kojima: "Snake in SSBB dankzij zoon"

Terry (Lord_Hydra)

Hideo Kojima, de maker van de Metal Gear Solid-serie, heeft in een interview gezegd dat hij het gebruik van Snake in Super Smash Bros. Brawl goedgekeurd heeft na aanraden van zijn zoon.

“My child likes Super Smash Bros., so we play it a lot together. And he told me that there’s no character that you made in that game,” aldus Kojima. Maar naast de wens van zijn zoon, vond Kojima dat de MGS-serie nog niet vaak genoeg verschenen was op Nintendoconsoles. “As you know, we did make Twin Snakes, but generally speaking, there hasn’t been a lot of Metal Gear on Nintendo platforms. So from that perspective, I thought it was a good way to expose younger people to this character, Snake.”

Super Smash Bros.-maker Masihiro Sakurai heeft eerder al aangegeven ten tijde van Melee benaderd te zijn door Kojima om Snake aan de serie toe te voegen, maar de game was toen al te ver gevorderd. Nu de ontwikkeling van Kid Icarus: Uprising klaar is, zal Sakurai zich bezig gaan houden met het nieuwe deel uit de Super Smash Bros.-serie, die zal verschijnen op Wii U en 3DS.