Duik dieper in XCOM: Enemy Unknown

Pheno

Fireaxis heeft een video uitgbracht waar ze hun visie op XCOM: Enemy Unknown bespreken. Het turnbased strategiespel heeft een flinke erfenis en de ontwikkelstudio probeert deze game voor iedereen uitdagend te maken.

De grootste verandering is het feit dat time units zijn verdwenen. Dit keer hebben soldaten een aantal bewegingen die ze in hun beurt kunnen doen. Bewegen, schieten of specialistische taken kosten punten. Je moet zelf kiezen hoe je deze inzet. Het bijhouden van time units is op deze manier niet meer nodig en kan de speler zich meer focussen op het spel. Daarnaast heeft de ontwikkelstudio de soldaten de mogelijkheid gegeven om dekking te zoeken, ook hogerop om meer taktische mogelijkheden te bieden. De camera kan volledig bestuurd worden om zo meer in de actie betrokken te worden en een filmisch effect op bepaalde momenten te geven.

Het meest aparte is de basis van de soldaten, dat lijkt op een mierenkolonie. Op deze manier is uitbreiden een simpelere taak en is het allemaal veel levendiger. 

XCOM: Enemy Unknown komt deze hersft uit voor pc, Xbox 360 en PlayStation 3.