Spelers bepalen de prijs van Amy

Stefan Walthie (StefanW)

Kort geleden hebben VectorCell en Lexis Numérique de releasedatum en prijs bekendgemaakt voor hun spel Amy. Hierbij kreeg men direct vragen over het feit dat de XBLA-versie goedkoper is dan de PSN-versie. Als reactie hierop heeft men besloten de gamer te laten beslissen of de PSN-prijs moet worden verlaagd.

Op dit moment gaat de XBLA-versie van Amy 800 Microsoft Points kosten (ongeveer tien dollar) en de PSN-versie 12,99 dollar. Het bedrijf wil nu dat de gamersgemeenschap gaat beslissen of er een gelijke prijsstructuur moet komen, wat betekent dat de PSN-prijs drie dollar omlaag zal gaan. Overigens geldt deze verlaging dan alleen voor de Amerikaanse gebruikers.

"During the whole development of the game, we tried to be as transparent as possible on our decision making and we believe this situation is a good opportunity to explain what is at stake," gaf José Sanchis, CEO van Lexis Numérique, als commentaar. "It's also a very good opportunity to involve the community in order to decide on the final price of the game in the US."

"We decided to have a new approach to digital distribution by proposing heavy content at a very reasonable price because we believe price is a key issue, especially during hard economic times. Indeed, we believe Amy could have been sold a little bit higher. However, the issue we have to deal with is that a price in Microsoft Points doesn't have the same value in all countries. Indeed, because of fluctuations between the dollar and the euro, 800 Microsoft Points are currently worth 10 dollar in the US but 10 euro in Europe, which is about 12,80 dollar."

Amerikaanse gamers kunnen via een speciaal forum op de website stemmen over wat de prijs van Amy moet gaan worden.