"Super Mario 3D Land is als een hamburger"

De aangekondigde 3DS-platformer Super Mario 3D Land biedt een meer toegankelijke en compactere beleving dan zijn grote broer Super Mario Galaxy 2, aldus Koichi Hayashida. De game director vergeleek Super Mario 3D Land met een hamburger ten opzichte van Galaxy's feestmaaltijd.

De nieuwe 3DS-titel moest dus makkelijk verteerbaar zijn en geen uitgebreide maaltijd. Hayashida zei het volgende:

"You can walk around with a handheld system, so some people can play on the train when you commute. I live a few stations away from the station nearest from my home to the company's, so at first I thought I should aim for light courses that you could clear in about that time and stop playing whenever you got off the train."

Nintendo-eindbaas Satoru Iwata voegde er het volgende aan toe:

"To me, Super Mario Galaxy 2 is like the Manchu Han Imperial Feast. It's the kind of game that says, 'There's all this laid out before you, so eat whatever you want!' To eat it all takes hours, so when you finish eating, your stomach is full. We put in everything that had built up since Super Mario Sunshine and made Super Mario Galaxy 2 to be a game that has everything."

"This time, I wanted to make a compact game that, rather than the Manchu Han Imperial Feast, was lighter, like a hamburger you could just gobble down. I decided to start thinking from there."

In eerste instantie zou het licht verteerbaare ook voor een kleinere game zorgen, maar het tegendeel bleek waar te zijn.

"We really wanted to make a game that's easy to get into, so we weren't planning on making it a game full of features. But once we started making it and included the special stages, it turned out to have quite a lot of volume," aldus Hayashida.

"I agree that the volume is comparable with even the Super Mario Galaxy games so I'm not sure about it being compact," voegde Nintendo CEO Satoru Iwata er nog aan toe.

Het lijkt er dus op dat we een flinke game voor onze kiezen gaan krijgen. Helaas moeten we nog even wachten want de game zal pas 18 november in de winkels liggen.

Het hele 'Iwata Asks'-interview lees je hier.