S.T.A.L.K.E.R. 2 heeft 'always-on'-DRM

In een interview met het Oekraïense KP heeft Sergey Grigorivich, hoofd van developer GSC Game World, uitgelegd hoe de studio het DRM gaat aanpakken met betrekking tot hun huidige project. Hun idee is dat de game constant bestanden downloadt om de progressie in de game mogelijk te maken.

Hierdoor is het noodzakelijk dat gamers te allen tijde een actieve internetconnectie hebben om te kunnen spelen. Grigorovich vertelt het volgende:

"Part of the content will be located on the server and downloaded as the game progresses. Permanent internet access is required. Text information, code and quests will be loaded through that connection. Software piracy is an issue for us, we try to fight it, but within reason.

"If people can not afford a licensed version, it is to our advantage if they download a pirated copy, and then want to buy a license. In Ukraine, there are different products that people love so much that they buy a license in principle. We want to create just such a product."

De vraag blijft of men op deze manier een dergelijk doel kan behalen. S.T.A.L.K.E.R. 2 zal speelbaar zijn op PlayStation 3, Xbox 360 en pc. De release staat gepland voor 2012.