Slavery: The Game is viral campagne

Victor (albedo)

Eerder deze week werd Slavery: The Game onthuld. Het controversiële onderwerp zorgde voor nogal wat oproer. Gelukkig is het geen echt spel, maar een onderdeel van een virale marketingcampagne voor de documentaireserie De Slavernij.

Op Gamekings.tv heeft presentator Boris van de Ven een interview met geschiedenisresearcher Lyangelo Vasquez, die meewerkt aan de documentaire voor de omroep NTR. Volgens Vasquez is de campagne controversieel, maar nodig. In Nederland hebben vooral jongeren maar weinig kennis over slavernij, laat Vasquez weten. Het medium games was een goede manier om deze groep te bereiken.

Gamekings.tv werkte ook mee aan de campagne. Van de Ven vindt het belangrijk dat we goed beseffen wat er in het verleden is gebeurd en dat de gevolgen nog steeds merkbaar zijn. De documentaire bestaat uit vijf delen en kent twee verschillende versies, één gericht op volwassen en één gericht op kinderen. Vanaf 18 september wordt de documentaire uitgezonden.