Dead Island-patch onderweg en goedmaker voor Amerikanen

wc-eend

Dead Island heeft een aantal kleine probleempjes gehad bij de lancering van het spel. Zo ging voor de Noord-Amerikanen niet de normale versie van het spel online op steam maar een oude, gebugde ontwikkelaarsversie. Dat probleem is nu rechtgetrokken maar voor iedereen met het spel zal er een patch komen.

Voor de Noord-Amerikanen zal er nog een goedmakertje komen vanwege het Steam-debacle. Wat er precies gedaan gaat worden is de ontwikkelaar nog aan het bedenken. De Dead Island-patch zal een hoop problemen in het spel aanpakken maar er zit wel een mogelijkheid in dat je niet verder kan spelen met het verhaal vanaf waar je bent. Dit los je op door een nieuw spel te beginnen, je personage te kiezen voor dat nieuwe spel en dan het hoofdstuk kiezen waar je gebleven bent. Bekijk onderaan dit bericht de patchnotes van de eerste patch. Of de patch alleen voor Windows-gebruikers is of ook voor Xbox 360- en PS3-gebruikers is, is nog onduidelijk.

Patchnotes voor eerste Dead Island-patch

Multiplayer and Matchmaking improvements
Maps are now correctly synchronized when player joins during map loading
Games now filter correctly in lobby
After joining a coop game enemies now spawn correctly

User guidance improved. (Quest guidance, UI, shop)

Additional interface polishing
Map tracking now works correctly after loading checkpoints
Health and stamina bars of enemies now display correctly in coop.
Locations of invisible NPCs are no longer shown
More than one player can now use the same ladder simultaneously
Focus on items in shops is not changing after operation (sell, buy)
Additional Interface polishing
Fixed displaying gather rings near some door

Player death behavior improved
Respawn position now saved when playing in cooperative mode
If player dies whilst inside vehicle, menu will now be hidden

Save game mechanics extended
Added distinction between quest checkpoints and other saves

Minor animation fixes
AI animation now displays correctly after fast travel or travel through portals

AI improvements
Improved enemy awareness (zombies)
Enemies reaction to fire adapted
Enemies are now able to successfully reach player on some arenas
Shooting enemies no longer spawn infinitely

Balancing changes in difficulty, majorly for second playthrough
Item level will be calculated correctly when playing in second playthrough
Kick interrupting reload now adapted, after clip wis inserted reload is treated as successful
Health regeneration is now disabled during grab.
More HP for all escorted NPCs
Removed all instances of Butcher during escorts
Purna can gain bonus rage from both "Grim Inspiration" and "Inspiring Kick"
Only "Walker" type enemies increase the extra XP of the "Combo" skill from Xian's Survival skill tree

Pause Option added
Added information about players requesting pause (Coop)

Looting rules improved
Thrown items now cannot be picked up by another player for 5 minutes.
Items from just-opened containers cannot be picked up by another player for 5 seconds.

Minor graphical glitches fixed.
Rectified occasional graphical glitch with NPC's hands bend
Animations now display correctly when trading
Stomper animation now displays correctly when same target is hit by another player

Sound bugs fixed
Volume of pickup's engine has been increased

Quest bugs removed
All side quests in Laboratory can now be successfully completed
Potential walkthrough blocker removed when quest "Knockin' on Heaven's Door" is completed before talking to Dominik during "On the air" quest