Tomb Raider krijgt ambitieus vechtsysteem

Kevin (KoosyNL)

Op de E3 werden wij, en veel gamers met ons, erg warm van de Tomb Raider-trailer. Toch werden sommigen al snel afgekoeld toen tijdens een demo alleen maar quick-time events te zien waren tijdens de gevechten met vijanden. Volgens Karl Stewart hoeven we ons echter geen zorgen te maken.

Het vechten in de game nemen ze erg serieus. Ze zijn op dit moment druk bezig met een nieuw combat-systeem dat, naar eigen zeggen, erg ambitieus is. Wat er precies zo ambitieus is aan het vechtsysteem wordt nog niet verklapt.

“Combat is very, very dear to our hearts. We have built an entirely new combat team at the studio to work on it. It is very competitive. Combat is ambitious. It was ambitious when I first saw it and now it just feels natural to the game.”

In de game zullen we Lara zien voordat ze stoer wordt waardoor het vechten anders wordt aangepakt. Zo zullen de pistolen, waar ze in de vorige games goed mee overweg kon, worden geïntroduceerd. Ze proberen hier een emotionele lading aan te geven aangezien ze van haar mentor Roth zijn geweest.

“We use that in a very psychological way. She loves Roth. She’s known him since she was very young. She knows she has to save him.”

Tomb Raider zal in 2012 verschijnen voor PlayStation 3 en Xbox 360. De game is een reboot van de serie en zal een stuk donkerder zijn dan de vorige delen.

Tomb Raider