Remedy heeft geleerd van Alan Wake productie

Kevin (KoosyNL)

Remedy Entertainment kwam vorig jaar met Alan Wake. Deze psychologische thriller was zo'n zeven jaar in productie en was uiteindelijk niet zo'n heel groot commercieel succes. Remedy geeft nu aan hier veel van geleerd te hebben.

Volgens Matias Myllyrinne van Remedy Entertainment hebben ze tijdens de ontwikkeling van Alan Wake een hoop fouten gemaakt maar zullen ze net zoals de ezel zich maar één keer aan dezelfde steen stoten. Toch hoort dit bij het process en zul je als je risico's wilt nemen altijd fouten blijven maken.

"You're supposed to f*ck up every now and again, and if you're not making mistakes, you're pretty much not taking enough risks. I think that's perfectly fine and we want to embrace that: everyone's allowed to fail here at what they do, and I think that's part of the safety net that allows people to try harder and push themselves.."

Bij het begin van de ontwikkeling van Alan Wake waren de makers zeer ambitieus. De game zou namelijk een open-world game worden maar doordat dit eigenlijk niet te realiseren was zijn ze gaandeweg richting een lineaire action-adventure gegaan. De makers kwamen erachter dat het combineren van een open-world game met een thriller niet goed werkte als je een goed verhaal wilt vertellen met emotionele momenten.

"Those moments that we had in development when you're supposed to have a dramatic moment, if you're not controlling the pacing, the player's turning up to a scene in a monster truck and you're going: 'Okay... it's supposed to be a dramatic love scene, the characters are going through serious marital issues', and yet the player comes jumping over logs with a frigging monster truck."

Er zijn veel geruchten omtrent Alan Wake 2 maar volgens Remedy zal hun volgende project niets te maken hebben met Alan Wake. Of de game nog voor 2017 uitkomt is ook nog niet bekend.

Alan Wake