Booth: "Virgin gaat niet vooruit"

Peterselieman

Marussia Virgin Racing wilde afgelopen winter in de Formule 1 een sprong naar voren maken, maar in plaats daarvan is het team stil blijven staan of zelfs iets achteruit gegaan. Het doel voor dit seizoen was het voorblijven van Team Lotus, maar in plaats daarvan heeft de renstal alle moeite om het noodlijdende HRT af te schudden.

"We hebben in vergelijking met 2010 geen progressie gemaakt. Onze resultaten zijn nog altijd hetzelfde. We zijn stil blijven staan in onze ontwikkeling, en dat frustreert me nog het meeste," sipt teammanager John Booth. De MVR-02 is compleet met computers ontworpen en niet in de windtunnel getest. Booth lijkt technisch directeur Nick Wirth hiermee af te vallen, maar geeft aan dat hem alleen gaat om het neerzetten van een competitieve auto. De manier waarop dat gebeurt maakt niet uit. "Het gaat mij er om dat we een auto hebben die qua prestaties overeenkomt met ons budget."

Sportief directeur Graeme Lowdown is het met hem eens. "Gezien onze financiële middelen en werkwijze zouden we in het middenveld moeten staan. Het is jammer dat de auto niet zo goed is als gehoopt, maar het ligt niet aan de investeringen die we gedaan hebben. Er zijn verkeerde beslissingen gemaakt tijdens het ontwerpen van de bolide en daardoor hebben we nu een achterstand."

De MVR-02 zal voor Turkije grote wijzigingen ondergaan. Wat verder moet helpen is de komst van Pat Symonds die ondanks zijn schorsing nog wel als adviseur in de Formule 1 aan de slag mag. "Pat heeft inmiddels een aardig beeld van hoe het team functioneert. Het is zijn taak om te kijken hoe het team er precies voor staat, en hij zal in de toekomst heel belangrijk voor ons worden, want Pat heeft zich in het verleden al bewezen en weet hoe het er in de Formule 1 aan toe gaat," zei Booth.