Dead or Alive 3DS beter in 2D

Team Ninja-baas Yosuke Hayashi geeft in een interview met Siliconera aan dat hardcore spelers beter het 3D-effect uit kunnen zetten. Waar het al eerder bekend was dat de framerate van de singleplayer twee keer zo snel zou zijn als 3D uitstaat, heeft Hayashi nu aangegeven dat dit ook voor de online/lokale multiplayer geldt.

Zonder 3D stijgt de framerate naar 60 frames per seconde versus 30 frames mét 3D. "Als het uitstaat zal de game op een vlottere, constante 60 fps lopen." Dit betekent niet per se dat online spelers die 3D uitzetten gelijk veel meer voordeel hebben. Het aantal frames dat gecalculeerd wordt door het spel zal altijd hetzelfde zijn. Het verschil zit hem in het aantal frames dat op het scherm weergegeven wordt.

Dead or Alive: Dimensions werd niet ontwikkeld met een 3D-presentatie in het hoofd, hierdoor voegt het 3D-effect bij dit spel volgens Hayashi niet veel toe, dus je zult niet veel missen als je besluit om het uit te zetten.

DoA: Dimension in 2D