Molyneux: "Fable 2 zat vol fouten"

Akahige

De baas van Lionhead, Peter Molyneux heeft toegegeven dat zijn laatste game Fable 2 te lijden heeft gehad onder een aantal fouten. "Laten we eerlijk zijn, er was wel het een en ander vreselijk mis mee. We hebben het op het eind overhaast, waarbij we in een vreselijke fase terechtkwamen waar we gingen van 'de wereld ziet er prachtig uit met zoveel features' naar iets dat minder prachtig was en minder features had omdat we zoveel bugs hadden", aldus Molyneux op de Develop conferentie in Engeland.

Molyneux claimt dat er op een gegeven moment sprake was van een vroege versie met ongeveer 61.000 bugs, waardoor de makers de schaal van de feature-set fors moesten verkleinen. "Om eerlijk te zijn waren er ook grote design-fouten in Fable 2. Er waren game features die door spelers gewoon niet of slechts eenmalig gebruikt werden. Een goed voorbeeld daarvan was het trouwen. Het betekende niets. Het droeg niets bij aan het spel. Het was een excuus om seks te hebben, om uit te zoeken of het leek op iets als Hot Coffee", zegt Molyneux.

Molyneux had het ook over het belang van drama in games, waarbij hij zei dat het iets is dat door de game-industrie erg over het hoofd wordt gezien. "Ik denk niet dat we drama serieus genoeg hebben genomen. Lionhead heeft de verhaallijn van Fable 2 niet echt behandeld als een echt verhaal", volgens Molyneux, waarbij hij toevoegt dat hij dat in Fable 3 hoopt op te lossen middels een veel simpeler verhaal en een geweldige cast aan personages.

Tenslotte gaf Molyneux na het laten zien van zijn bedoelingen toe dat zijn plan vooral betekent dat Lionhead hiermee meer exemplaren wil verkopen. "Het betekent meer geld voor onze geliefde onderneming Microsoft en zelf houden we ook van succes."

Fable