Puinruimen in Devil's Third

Pheno

De ontwikkelstudio Valhalla Studios, dat nu geleid wordt door Tomonobu Itagaki die verantwoordelijk was voor het bloedige Ninja Gaiden en de Dead or Alive fighting reeks, is nu bezig om een nieuwe draai te geven aan het shootergenre. Maar hoe ze dat gaan doen laat de studio nog even in het midden.

Tomonobu Itagaki, de ontwerper van het spel die vastgegroeid lijkt met zijn zonnebril, wil met Devil's Third de speler meer gevoel geven bij het doden van de tegenstanders. Dit wil hij bereiken door veel close combat in te voeren in het spel. Het spel zal ook multiplayeropties hebben, dus dat belooft vrij veel intense gevechten.

Over het singleplayerverhaal is nog niet veel bekend. De ontwikkelaar geeft alleen aan dat Kessler syndrome theorie een inspiratie voor het verhaal is. Deze theorie beschrijft hoe door een botsing in de ruimte tussen bijvoorbeeld satellieten, er meer botsingen uit ontstane puin zullen plaatsvinden, totdat er zoveel puin aanwezig is, dat ruimtereizen onmogelijk zal zijn. Op concepttekeningen van het spel is er ook puin uit de ruimte te zien dat op aarde neerstort en een chaos teweeg brengt.

Devil's Third komt uit voor Xbox 360 en PlayStation 3 en zal worden uitgegeven door THQ. Bekijk de niet zo bescheiden trailer hieronder.