Rock Band breidt bereik uit

Redactie

Rock Band is een samenwerking gestart met diverse websites voor online muziekpromotie en -distributie, schrijft Gamasutra. Door een samenwerking te starten met deze websites hopen MTV Games en Harmonix dat hun game beter in beeld kan komen bij muziekliefhebbers.

MTV Games en Harmonix zijn een samenwerking aangegaan met websites als Tunecore, Nimbit, Reverb Nation, Indaba Music, en Topspin. Rock Band wordt gepromoot op deze sites, terwijl deze kanalen zelf ook weer onder de aandacht worden gebracht binnen Rock Band en diens online winkel.

Bovendien krijgen artiesten hulp bij het adverteren van hun muziek, en mogelijkheden voor cross-promotie. De samenwerking moet dus een win-winsituatie worden voor alle betrokkenen.

Sinds kort kunnen muzikale gamers ook een centje verdienen aan de populaire muziekgame. Via het Rock Band Network kunnen gamers hun eigen muziek aanbieden binnen de game. Wanneer andere gamers de nummers kopen, verdient de maker 30 procent van de opbrengst.

'Rock Band' breidt bereik uit
Rock Band breidt bereik uit (Foto: Novum)