Buck Rogers wordt 3D-film en game

Bram (BramPowert)

Paul W.S. Anderson ziet een unieke rol voor zichzelf weggelegd om een van de eerste hybride regisseurs te worden die zowel films als games omarmt. Dit vertelt Anderson in een interview met MTV.

"Ik ben al een tijdlang betrokken bij beide media en het voelt als mijn roeping om de eerste hybride game- en filmmaker te worden", legt Anderson uit. "Ik ben een 3D-fanaat. Bij mij moet alles 3D zijn, elke dag van de week. Ik ben niet van plan mijn brilletje af te doen."

Tegenover MTV vertelde Paul W.S. Anderson tijdens de 3D Gaming Summit dat hij Buck Rogers als een ambitieus project ziet. "Buck Rogers is iets dat nu van de grond af aan opgebouwd wordt. Ik wil de film en de game gezamenlijk produceren. Mijn carrière als hybride regisseur zal met Buck van start gaan."

Eind vorige maand werd bekend dat Paul W.S. Anderson (Resident Evil: Afterlife, AVP: Alien vs. Predator) de regie op zich neemt voor een verfilming van de avonturen van ruimteheld Buck Rogers. De eerste avonturen van Buck Rogers komen uit 1928 en 1929, al kennen de meeste mensen deze ruimteheld van de gelijknamige tv-serie uit de jaren zeventig.

'Buck Rogers' wordt 3D-film en game