Vechten, Alchemie en Seks in The Witcher 2

wc-eend

In een interview heeft Tomasz Gop (senior producer) wat informatie gegeven over The Witcher 2 die op dit moment ontwikkeld wordt door CD Projekt RED. Het ritmische vechtsysteem uit deel één zit er niet meer in, spelers krijgen nu meer de vrijheid om een eigen vechtstijl te creëren door de verschillende mogelijkheden te combineren en te gebruiken wanneer het hun uitkomt.

Het vechten is nu niet alleen gevarieerder maar het hoort ook echt thuis in de wereld van The Witcher. Als je bijvoorbeeld weet hoe je een bepaald monster doodt dan zit je goed, maar wil je echt goed zijn dan kan je dus meer informatie over het monster leren. Bijvoorbeeld: het ecosysteem in het gebied, nesten van het monster en de andere monsters in de omgeving. Met al die informatie en het gebruik van handige hulpmiddelen en alchemie kan je meer bereiken dan steeds op dezelfde manier een bepaald monster doden, meer moeite doen betekent ook meer beloning.

In het spel zal ook alchemie een grote rol spelen, in deel twee is de manier van drankjes maken en mixen makkelijker gemaakt dan in deel één maar wil je toch wat extra moeite doen voor een nog beter drankje, dan is dat natuurlijk mogelijk.

Seks in het spel zal meer gebonden worden aan de verhaallijn, de vrouwen die de hoofdpersoon leert kennen zullen ook allemaal een eigen verhaal hebben in tegenstelling tot deel één.

In deel één van The Witcher kon je ook een set speelkaarten van verschillende naakte dames verzamelen, dit is eruit gehaald want de makers willen een meer cinematische game hebben, wat dit precies gaat inhouden wachten we nog even af.

The Witcher 2 komt in 2011 zeker op de PC uit, de PS3 en Xbox 360 versie zijn geruchten.

The Witcher 2
Seks met een verhaal?