Simon Belmont had bijna weer de hoofdrol

Pheno

Castlevania: Lords of Shadow heeft geen banden naar de vorige Castlevania-games, maar Dave Cox, producer bij ontwikkelstudio Mercury Steam, vertelde, dat het spel begonnen is als remake van de originele 8-bit Castlevania.

"Het eerste concept was om de oorspronkelijke NES-game om te zetten naar 3D. Dat was onze oorspronkelijke idee, natuurlijk met Simon Belmont. We realiseerden ons bij het prototype dat het niet zo'n goed idee was. Het is al eerder gedaan met Super Castlevania IV. Dus we zijn van dat idee afgestapt en iets origineels, iets echt nieuws gaan doen".

Eerder zei Cox ook al dat hij zeer vereerd is dat Hideo Kojima mee ging helpen. Zonder zijn hulp was dit spel niet geworden zoals het nu is. De studio van Kojima heeft Mercury Steams, de ontwikkelstudio die het spel ontwikkelt, erg geholpen met de technische aspecten van het spel.

Nog dit jaar kunnen we op de PlayStation 3 en XBox 360 zien of deze samenwerking echt zijn vruchten heeft afgeworpen.

Castlevania: Lords of ShadowCastlevania: Lords of Shadow