Cage: "Uitgevers moeten meer risico nemen"

Bram (BramPowert)

David Cage vindt dat uitgevers meer risico moeten nemen. Volgens de man achter Heavy Rain heeft zijn game bewezen dat experimentele projecten erg succesvol kunnen zijn.

"Ik heb altijd gezegd dat het lot van Heavy Rain een belangrijke graadmeter voor de industrie zou vormen", aldus Cage tegenover de Britse krant The Guardian. "Als de recensies en verkoopcijfers zouden zijn tegengevallen, was het in één klap duidelijk dat het publiek niet op interactieve emotionele ervaringen zit te wachten."

Maar de recensies en verkoopcijfers van Heavy Rain vielen uiteindelijk helemaal niet tegen. Volgens Cage genoeg reden voor uitgevers om meer originele games op de markt te brengen. "Het succes laat zien dat genoeg mensen het leuk vinden om actie te ervaren die dieper gaat dan die de meeste games op dit moment bieden. De markt is klaar voor meer volwassen en betekenisvolle media."

Eerder deze week gaf Cage aan het script voor zijn volgende game al te hebben geschreven en dat het 'totaal anders' wordt dan Heavy Rain. Voor de rest houdt hij de lippen nog stijf op elkaar.

Cage: Uitgevers moeten meer risco nemen
Cage: Uitgevers moeten meer risco nemen