Finalisten Independent Games Festival 2010 bekend

Christophe (SpankmasterC)

De organisatie achter het Independent Games Festival 2010 heeft zojuist zijn finalisten bekend gemaakt. Het IGF is een jaarlijks terugkerend gamesfestijn waarin juist de onafhankelijke indiegames in de spotlicht komen te staan. Games worden uitgekozen door een team van 150 grote spelers uit zowel de indie- als de mainstream-gamesindustrie. Nieuw dit jaar is de Nuovo Award, een award om "abstract, shortform, and unconventional game development which advances the medium and the way we think about games" te belonen voor hun bijzondere werk.

De genomineerden voor de finales zijn als volgt, de awards zullen tijdens de komende Game Developer Conference in maart uitgegeven worden.

Seumas McNally Grand Prize:
Joe Danger (Hello Games)
Monaco (Pocketwatch Games)
Rocketbirds: Revolution! (Ratloop Asia)
Trauma (Krystian Majewski)
Super Meat Boy! (Team Meat)

Excellence In Visual Art
Shank (Klei Entertainment)
Owlboy (D-Pad Studios)
Trauma (Krystian Majewski)
Limbo (Playdead)
Rocketbirds: Revolution! (Ratloop Asia)

Excellence In Design
Miegakure (Marc Ten Bosch)
Star Guard (Sparky)
AaaaaAAaaaAAAaaAAAAaAAAAA!!! -- A Reckless Disregard For Gravity (Dejobaan Games)
Monaco (Pocketwatch Games)
Cogs (Lazy 8 Studios)

Excellence In Audio
Super Meat Boy! (Team Meat)
Shatter (Sidhe)
Closure (Closure Team)
Rocketbirds: Revolution! (Ratloop Asia)
Trauma (Krystian Majewski)

Technical Excellence
Closure (Closure Team)
Limbo (Playdead)
Heroes Of Newerth (S2 Games)
Joe Danger (Hello Games)
Vessel (Strange Loop Games)

Nuovo Award
Today I Die (Daniel Benmergui)
A Slow Year (Ian Bogost)
Tuning (Cactus)
Closure (Closure Team)
Enviro-Bear 2000 (Justin Smith)

Meer informatie over alle gegadigden is te vinden op deze pagina op de IGF-website.

IGF 2010