"Ocarina of Time overtreffen wordt vrij ingewikkeld"

Cengizhan (CengizMan)
Eiji Aonoma is misschien geen bekende naam voor sommigen. Stiekem is dat onterecht, aangezien hij belangrijk was voor een boel Zelda-games. Deze man heeft onder andere de dungeons in Ocarina of Time ontworpen! Dezelfde game in kwestie heeft hij altijd willen overtreffen en zal ook niet stoppen voor hij dat heeft gedaan. Alhoewel hij het dolgraag wilt, is het volgens hem ook vrij ingewikkeld.

Hij vertelt in een interview dat wanneer je nu naar Ocarina of Time kijkt, de game toch niet fantastisch is op bepaalde gebieden. Het speelt soms traag, het is niet van grafische topkwaliteit en het spel zelf is soms verwarrend. De nieuwe Zelda's zijn superieur vergeleken met Ocarina of Time. Alles is sneller en beter. Om Ocarina of Time te overtreffen moet er iets gebeuren wat destijds ook gebeurde. De nieuwe Zelda moet dus revolutionair zijn en dat is volgens Aonoma vrij ingewikkeld.


“Surpassing it is very complicated. In addition, the things of the past pass on to our memories and there they grow bigger. Now if you play Ocarina of Time, you realize that it is not such a good game. There are times when it does not move quickly, the graphics are not as nice as they should be, there are parts that are somewhat confusing…Now, other Zelda games are technically superior. Everything is much faster, much better…But to overcome Ocarina of Time, what is needed is a change comparable to what occurred back then. And that’s something that is quite complicated.”