Ex-Visceral Games-bazen aan de slag voor Activision

Morthill
In juli van dit jaar verlieten Glen Schofield en Michael Condrey de studio Visceral Games die voor Electronic Arts werkte aan Dead Space en Dante's Inferno. Op dat moment gingen er al geruchten dat deze heren aan de slag zouden gaan voor concurrent Activision, maar officieel was er nog niks. Vandaag heeft de uitgever bevestigd dat Schofield en Condrey inderdaad aangenomen zijn. Ze hebben de verantwoordelijkheid gekregen over de nieuwe studio Sledgehammer Games.

Activision was erg enthousiast dat het gelukt was om deze twee mensen weg te halen bij een grote concurrent. Gezamenlijk brengen ze 30 jaar ervaring mee en als we kijken naar de twee Dead Space-titels die Visceral heeft afgeleverd het afgelopen jaar weten ze wel hoe ze hun werk moeten doen. Beide heren waren uiteraard officieel ook blij dat ze aan de slag konden met een gloednieuwe studio voor een schatrijke uitgever:

"Michael and I are thrilled to be building a brand new studio for Activision This was an opportunity for us to assemble a world-class team made up of developers with a proven track record in delivering top-rated games. We know what it takes to develop a Game of the Year title, and we also know that the title needs the support of a strong publisher to make the game a success."

Wat voor games Sledgehammer aan gaat werken is nog niet bekend gemaakt.