Gearbox liet Blade Runner-game gaan, was te duur

Christophe (SpankmasterC)
Bijna alle filmliefhebbers hebben Blade Runner van Ridley Scott weleens gezien. De film, losjes gebaseerd op een verhaal van Philip K. Dick, vertelt het verhaal over menselijke androïden die proberen op de aarde een leven op te bouwen maar opgejaagd worden door Blade Runners. Gamers kennen waarschijnlijk niet meer de game uit 1985 maar misschien nog wel de toffe adventure van Westwood Studios uit 1997. Gearbox Software heeft pasgeleden de kans gehad om een nieuwe game in het universum te maken, maar heeft dit wegens te hoge kosten laten schieten.

Volgens Randy Pitchfork van Gearbox hadden ze de franchise al zo goed als in handen, maar bleek het project te duur om winst te kunnen maken. De manier waarop Gearbox de game namelijk wilde maken zou 25 miljoen dollar kosten, met nog eens 10 tot 15 miljoen voor het uitgeven en ook 10 tot 15 miljoen voor de marketing. Dit totaalplaatje kwam echter uit op zo'n hoog bedrag dat Gearbox afzag van het maken van een game in dit universum.

We chased it down and we coulda had it. But that one failed on the business side, because the way we wanted to do it we wanted to spend 25 million dollars. And when you do the math on that, we weren't going to make it back. You're going to spend 25 million, there's another 10-15 risk just in the publishing process, and then you got another 10-15 million marketing, and we didn't think that we could make that back. So that's too bad.