Brink-developer: "PC-sales niet genoeg voor AAA-game"

J (SocialDisorder)
Splash Damage, de ontwikkelaar van de game Brink, heeft bij monde van eigenaar Paul Wedgwood aangegeven waarom hun game niet PC-exclusive is. Wedgwood, die begonnen is als modder van bestaande games, realiseerde zich 2 à 3 jaar geleden dat de grote budgetten die nodig zijn voor AAA-games niet te verantwoorden zijn met de verkoopcijfers van PC-games. Hij besloot om maar een console te kopen en daar op te gaan gamen en gamet nu vaker op z'n console dan op z'n PC.

"About two or three years ago we realised that we really wouldn’t survive if we only made PC games, since purely making PC games was incompatible with our goal of making triple-A games."

"You just can’t get the publisher budget to ever [use] an orchestra in London, and then go and record at Abbey Road and get the best voice actors if you’re only going to release on the PC, where there isn’t the sales to justify that kind of work."

"Because we needed to make that transition, I started playing console games, and now I spend a lot more time playing console stuff than PC games."

Brink staat in de planning voor een release in de lente van 2010.