SEGA: "Innovatie blijft ons speerpunt"

Morthill
Als je kijkt naar de game waar SEGA het meeste succes mee behaald heeft zou je niet zeggen dat de "hardcore" gamer de doelgroep is. Mario & Sonic at the Olympic Games is vooral partyvermaak met vrienden of het gezin. Toch wil de uitgever zich niet te veel richten op de wat jongere doelgroep die deze game aanspreekt, volgens managing director John Clark blijft het doel van het bedrijf om innovatieve IP's op de markt te brengen om de core gamers te plezieren. Niet alleen op de zogenaamd volwassen consoles, maar zeker ook op de Wii. Dat zei Clarke in een interview met het Engelse Gamesindustry.biz.

"We're prepared to have a go and try to be innovative, and we want to crack core gaming. We've spent a lot of time thinking there must be a way to release mature, more adult content on the Wii format.

SEGA lanceerde dit jaar twee titels die in hun hardcore categorie vallen: MadWorld en House of the Dead: Overkill. Hoewel MadWorld niet heel goed verkocht, was SEGA wel erg blij met het concept van de game. Dit soort nieuwe projecten zullen ook blijven komen omdat de uitgever meer dan genoeg verdient met titels als Mario & Sonic. Er kan dus risico genomen worden en geïnvesteerd worden in nieuwe en innovatieve projecten.

"You can look at quality thresholds and the proven track records of Sonic and Total War and Football Manager, but the industry we're in demands creativity and innovation. There has to be inspiration from the development level as well as the publishing level. There has to be balance."


MadWorld was wat bloederiger dan de gemiddelde Wii-game