BMW neemt themapark mee naar Grand Prix’

Olga (Nuongirl)
BMW wil de Formule 1 dichterbij de fans brengen, en daarom zal het team dit seizoen met een themapark naar een aantal Formule 1-races komen. Het zogenaamde BMW Pit Lane Park zal door BMW Sauber worden opgebouwd bij zes races.

Een negentig meter lange strook asfalt waar demo’s worden gegeven met BMW Formule 1-auto’s en bolides uit de Formule BMW zal deel uit gaan maken van het park. Tevens zal er pitbox worden nagebouwd en de teamleden en coureurs zullen regelmatig hun gezicht laten zien in het themapark dat voor iedereen toegankelijk is. In het park kunnen dagelijks zestienduizend fans terecht.

"Dit park stelt ons in staat om de Formule 1 dichter bij de mensen te brengen", aldus Mario Theissen in het persbericht. "We hebben heel veel aandacht besteedt om het er zo echt mogelijk uit te laten zien. Ook de interactie is een belangrijk aandachtspunt geweest. Het is een echt hightech avonturenpark geworden."

BMW zal het Pit Lane Park meebrengen naar de Grand Prix’ van Europa, Spanje, Engeland, Canada, Italië en China. "De fans hebben ons laten weten dat ze dichter bij de actie willen staan. Ze willen meer informatie en de sport zelf beleven. Op deze manier kunnen ze een souvenir meenemen, of op de foto met een van onze coureurs. Met dit project geven we de fans wat ze willen," aldus Thiessen.