Minardi breekt met Wilux

Maurice (mbn)
Paul Stoddart heeft tegen enkele Nederlandse journalisten verteld dat na de race zondag een persbericht zal uitgaan die de breuk tussen Minardi en titelsponsor Wilux bekend maakt.

Officieel zal als reden een verschil van mening worden opgegeven. Insiders weten dat er al langer een moeilijke relatie was tussen team en sponsor en dat twee weken geleden de spreekwoordelijke druppel in de emmer is gevallen.

Nadat Minardi-sportdirecteur John Walton was overleden haalde het team alle reclame van de auto en zette ter ere van hem er John Boy op. Directeur Ruud Wildschut kon deze actie begrijpen en had ook zelf een idee om John Walton te eren, maar hij liet verschillende mensen weten misschien een rechtzaak aan te spannen vanwege het geldverlies dat hij hierdoor leed.

Voor Stoddart was dat de reden om uiteindelijk het sponsorcontract te willen ontbinden. Eerder was de relatie al verslechterd doordat Wildschut bij de pers suggereerde dat een Nederlandse coureur de plek van een huidige coureur zou innemen.