Sponsoring US Postal ter discussie

Otto (okee6)
Een organisatie van consumenten -Citizens Against Government Waste (CAGW)- heeft in Amerika het sponsorschap van US Postal ter discussie gesteld.

Volgens CAGW geeft US Postal te veel uit en beheert zij haar sponsorgelden slecht. Het wielerteam van US Postal slokt het grootste deel van de sponsorgelden op.
CGAW refereert aan een intern raport van US Postal waaruit bleek dat er fouten worden gemaakt in sponsorprogramma's en bij inschatting van de opbrengst van het wielerteam. Ook bij andere teams als New York Yankees, New York Giants, Chicago Bears, and Tampa Bay Devil Rays zou US Postal dit laten gebeuren.
De directeur van CGAW legt uit dat het wielerteam bijvoorbeeld is opgezet om jaarlijks 19 miljoen US dollars te verdienen via de 'branding' in Europa, het neerzetten van de merknaam. "Nu blijven de prestaties internationaal achter en zijn de 'internationale verkopen' slechts 2.6% van de totale jaarlijkse omzet bij het Postbedrijf."
Het bedrijf maakte afgelopen jaar 676 miljoen US dollar verlies en sponsorde het wielerteam voor 40 miljoen US dollar. De CGAW ziet liever dat 'overheidsgeld' niet voor 'branding' wordt ingezet.