Home zal verbonden worden met alle PS3-titels

BlackSheep
Ondanks de opstartproblemen die het succes van de online ontmoetingsplaats in de weg stonden, weet Sony te melden dat Playstation Home inmiddels al meer dan 7 miljoen keer gedownload is (waarvan 3 miljoen keer in Europa) en dat er binnen Home meer dan 6 miljoen items over de virtuele toonbank zijn gegaan.

Verder heeft het bedrijf naar buiten gebracht dat de groep gamers die zij bereikt met Home voor 80 % bestaat uit mannen tussen 18 en 35 jaar, wat onder het door Sony verwachte percentage van 90 ligt.

De gebruikers van Home blijken daarnaast erg geïnteresseerd in promotieactiviteiten voor films en evenementen, met succesvolle campagnes voor de Red Bull Air Race, de Watchmen- en de Star Trek-film.

Tot slot vertelt Peter Edward, directeur van Playstation Home binnen Sony Europe, dat het genereren van inkomsten niet de enige drijfveer is voor het voortbestaan van Home. Sony beschouwt haar online wereld als een project voor de lange-termijn, waarbij het de bedoeling is dat het in de toekomst als een lanceerplatform gaat dienen voor iedere (online) gamesessie. Deze visie lijkt zich te manifesteren in het groeiende aantal games dat een lobby krijgt binnen Home. Sony stelt dat de online ontmoetingsplaats een essentieel onderdeel zal gaan worden van alle PS3-games.