Sony: "De PSPgo is 249 omdat het een nieuw apparaat is"

Morthill
Op de Electronic Entertainment Expo introduceerde Sony de gerestylde versie van de PSP: de PSPgo. Deze variant biedt verscheidene vernieuwingen zoals een kleiner en lichter ontwerp, een andere lay-out van de toetsen en het spelen van games via download. Hij moet dit najaar op de markt verschijnen voor €249, geen klein bedrag als je bedenkt dat de games niet anders zijn dan op zijn grotere broertje.

In een interview met het Engelse MCV legt Sony Europa baas Andrew House uit waar de prijs van de PSPgo op gebaseerd is. Nu is de reden voor de prijs niet dat er een downloaddienst moet worden aangeboden of de R&D-kosten die het apparaat met zich mee hebben gebracht. Natuurlijk wordt de prijs bepaald aan de hand van het business model, de productiekosten en de winst die moet worden gemaakt. Daarnaast ligt de prijs een tikje hoger omdat de PSPgo nu eenmaal nieuw is en dus een zeker premium-gehalte heeft, een beetje extra winst kortom.

Those aren’t the factors. When you introduce a new piece of hardware you have the opportunity to say there is a certain premium that is associated with it, and we took that into account.

As with all hardware launches you look at the business model, the cost structure, and the necessarily level of profitability, and you use that to set the wholesale price. Much as we do with any other hardware.

Benieuwd naar wat je van de PSPgo allemaal mag verwachten? Houdt FOK!games dan goed in de gaten want binnenkort volgt een verslag van onze eerste hands-on ervaring.


Sonybaas Andrew House