"Mensen herkennen Modern Warfare 2 niet meer"

Kevin (KoosyNL)
Met Call of Duty 4: Modern Warfare had Activision een grote hit in handen. De game vloog over de toonbank en kreeg goede reviews. Deel twee zou dan ook wel eens de grootste release van dit jaar kunnen gaan worden. Toch klinken er nu ineens andere geluiden dat het wel eens zou kunnen zijn dat dit deel het toch een stuk minder zou kunnen gaan doen. Oorzaak: Het gemis van Call of Duty.

Activision heeft er namelijk voor gekozen om met Modern Warfare 2 een nieuwe serie te starten en dus het Call of Duty-merk er vanaf te halen. OTX, een bedrijf dat de bekendheid van merken volgt, heeft nu een opmerkelijk ontdekking gedaan. Voorheen, toen de game nog Call of Duty: Modern Warfare 2 heette, gaf zo'n 40% van de gamers aan wel eens van deze game gehoord te hebben. Met het loslaten van de naam Call of Duty gaf nog maar 20% aan wel eens van Modern Warfare 2 gehoord te hebben. Dat is maar liefst 50% minder.

Of dit invloed gaat hebben op de verkopen van de game is natuurlijk nog maar de vraag. Activision zal waarschijnlijk een flinke marketing-campagne opzetten zodat zelfs non-gamers weten wat de game inhoudt.