Fallout 3 patch brengt grafische verbeteringen met zich mee

Christophe (SpankmasterC)

De afgelopen patch voor Fallout 3 op de Xbox 360 deed blijkbaar meer dan op dat moment bekend was. De patch zou namelijk het spel voorbereiden op de komende DLC door alvast de achievements met zich mee te brengen, maar blijkbaar zijn ook de graphics van de Xbox 360-versie verbeterd met de patch.

Zoals wel vaker zijn er verschillen tussen de PlayStation 3- en Xbox 360-versie van de game, zo heeft de PlayStation 3 last van inkakkende framerates en kartelrandjes terwijl de Xbox 360 geplaagd werd door lage resolutie textures op sommige plekken en gebrek aan specular maps waardoor karakters er platter uitzagen dan op Sony's console.

Dit laatste is nu met de patch rechtgetrokken, de Xbox 360-versie bevat nu ook specular maps waardoor karakters er ineens veel beter uitzien. Uit onderstaand filmpje (zeker aan te raden om in HD te kijken) wordt echter duidelijk dat het nog niet in alle gevallen wordt toegepast, maar het is in ieder geval een hele verbetering. Grafisch blijft de PC-versie het sterkst, door zowel het kunnen toepassen van hoge resolutie textures als anti-aliasing, maar tussen de twee consoles wordt de keuze nu wel weer wat lastiger.