Electronic Arts: release van Mirror's Edge ongelukkig

Kevin (KoosyNL)
Electronic Arts stond er altijd om bekend als weinig originele developer met een stal vol met melkkoeien. Van dit imago wilde EA af en kwamen vorig jaar met twee zeer interessante nieuwe IP's die goed werden ontvangen door de media en door gamers. Toch deden Dead Space en Mirror's Edge het minder goed in de verkopen dan EA had gedacht. Oorzaak: de releasedatum

Electronic Arts is er zich van bewust geworden dat het niet verstandig is om elke game te releasen vlak voor de feestdagen. Volgens EA worden veel games ondergesneeuwd door de grote hoeveelheid games die rond die tijd verschijnen.

I think the industry has finally gone, 'Wow, we could probably just come out just like the movies do'. Movies launch on Christmas day, they launch blockbusters during the summer, and we're now learning that we could probably launch a game at any time, and if it's a good game it will be well received.

Ze denken dat de gamesindustrie het net zo moet aanpakken als de film-industrie die een grotere spreiding kent van grote releases. Er werd altijd gedacht dat games vooral gekocht werden rond de feestdagen maar games als Grand Theft Auto IV, Metal Gear Solid 4 en Resident Evil 4 en 5 laten zien dat als een game goed is, deze toch wel verkoopt.