Sony steekt miljoenen in promotie Killzone 2

Kevin (KoosyNL)
Killzone 2 zal eind deze maand verschijnen op de Playstation 3. Om er voor te zorgen dat niemand om de game heen kan zal Sony een flinke marketingcampagne starten om de game te promoten.

De campagne in het Verenigd Koninkrijk alleen al zou zo'n 2 miljoen pond gaan kosten. Er zal reclame te zien zijn op televisie, in de bioscoop, online en in winkels. Killzone 2 is niet de enige game die extra gepromoot zal gaan worden. Onder andere voor Singstar en Littlebigplanet zal veel meer geld vrijgemaakt worden om ze te promoten. Volgens Sony was het moeilijk om in de chaotische kerstmis-periode die games goed te promoten en zien ze een kans om dat alsnog nu te doen.

‬We felt that the chaos of Q4‭ ‬meant there was a good opportunity for re-promoting our games after Christmas.‭ ‬The creative for the campaign focuses on critical accolade and is aimed at gamers still catching up with all those titles that came out before Christmas

Killzone 2 verschijnt 27 februari in de winkels. Wil je weten of het Nederlandse Guerilla goed werk heeft afgeleverd met Killzone 2, check dan maandag onze review van deze nieuwe game.