Halo-franchise goed voor 25 miljoen verkochte games

Morthill
Robbie Bach van Microsoft heeft bekend gemaakt dat de populaire shooterserie Halo het bedrijf de laatste jaren geen windeieren heeft gelegd. In totaal gingen de verscheidene games uit de serie maar liefst 25 miljoen keer over te toonbank. Niet alleen verkopen de games goed, ze zijn ook erg populair. De gemiddelde Halo-speler heeft inmiddels 150 uur met de game online doorgebracht. Binnenkort wordt de Halo-franchise uitgebreid met de RTS Halo Wars eind februari en later dit jaar moet daar Halo 3: ODST nog bijkomen.

Naast deze aankondiging liet Bach tijdens zijn speech op de Consumer Electronics Show in Las Vegas ook Kodu zien, een game waarmee Microsoft zich richt op de Xbox Live Community. Deze titel moet voor de 360 worden wat LittleBigPlanet al is voor de PlayStation 3, een game waarin iedereen de vrijheid krijgt om te ontwerpen wat hij of zij wil en vervolgens moet iedereen dit dan ook kunnen spelen. Kodu moet makkelijk en intuïtief zijn en geschikt voor alle leeftijden.