Epic: "Maak game-eindes DLC."

J (SocialDisorder)
Michael Capps, president bij Epic, heeft een ingeving gehad hoe ontwikkelaars de gemiste inkomsten door verhuur en tweedehands verkoop toch deels terug kunnen verdienen: maak de eindes van games beschikbaar als downloadable content.

The secondary market is a huge issue in the United States. Our primary retailer makes the majority of its money off of secondary sales, and so you’re starting to see games taking proactive steps toward that by… if you buy the retail version you get the unlock code.

I’ve talked to some developers who are saying ‘If you want to fight the final boss you go online and pay USD 20, but if you bought the retail version you got it for free’. We don’t make any money when someone rents it, and we don’t make any money when someone buys it used - way more than twice as many people played Gears than bought it.

Capps ziet een trend ontstaan waarbij ontwikkelaars ervoor kiezen om een code bij de retailversie van de game te stoppen. As je bij het einde van de game aankomt, voer je deze code in en kun je het einde spelen. Als de code al gebruikt is, kun je online voor $20 een code kopen.


Like the game? You can buy the ending!