Far Cry 2 kijkt goed naar Call of Duty 4

Misan
Richard Gaetan, multiplayer producer van Far Cry 2, heeft toegegeven dat het online spel in Far Cry 2 in grote lijnen gebaseerd is op Call of Duty 4, maar dat de exacte formule van Activision's shooter te chaotisch is voor de shooter in Afrika. Gaetan geeft aan dat CoD4 eigenlijk net een nieuw referentiepunt voor miltiplayer was. "We played it a lot, and people on the team played it a lot, and then we discussed. Some people wanted to be exactly like it and then we said, ‘No. Our core technology and the core mechanics of single-player are not Call of Duty-like.’", aldus de ontwikkelaar. Het Far Cry 2 team richtte zich echter op elementen uit de single player game en namen de elementen op in de online game.

Gaetan: “We wanted to keep some of the cool things that Call of Duty brought – the progressions system is one thing – but then, we tried the same progression, as in you unlock weapons as you go, etc, but it didn’t work for us. It was a bit too chaotic. Our map, with the dynamics of the destructibility, the fire, the night and day cycle: it wasn’t working fine."