Producer vertelt over verhaallijn The Sims-film

koei
Een film over een game zonder verhaal... Dat zet je aan het denken over hoe die film er dan uit gaat zien. Gelukkig licht producer John Davis een tipje van de sluier op. Davis denkt dat ze een succes gaan maken van de film, mede vanwege het succes van de games natuurlijk.

Over het script vertelde Davis het volgende:

"[...]
Tom Rothman, the Chairman of Fox said to me, "How are you going to take this incredible piece of IP and make it into a movie?" Right? Because most games aren't movies, so this is the way I did it: The Sims, as you know, you can control your imaginary world, right? And our movie, a young man, a 16 year old kid of a 14 year old kid and his friend get their hands on this thing called the Sims Infinity Pack, right, which kind of this very strange video game store which was there just for that moment, and seemingly wasn't all that. But what they realize is that they can scan their world in, because this is the most life like, real Sims game ever. And as they are playing this they are all of a sudden realizing is what they are playing on the game is having an effect on the real world. So in effect, through the game, they are able to control their world. It's wish fulfillment, and obviously it turns against them.
[...]"


Kort samen gevat zal de film een soort Weird Science-variant worden. Een tiener krijgt een game in handen, en alles wat hij in die game doet heeft invloed op wat er in het echte leven gebeurt. In het begin is dit natuurlijk lang leve de lol, maar later blijkt dat het ook negatieve kanten heeft.

Er wordt nu hard gewerkt aan het script voor de film, die gepland staat voor 2009.