Rage aangepast door de Xbox 360-beperkingen

J (SocialDisorder)
Eerder meldden dat John Carmack een oproep aan Microsoft deed om de royalties van de Xbox 360-discs omlaag te schroeven, zodat de nieuwe game van id Software op drie discs geleverd kon worden. Microsoft heeft hier niet op gereageerd en dus heeft het bedrijf besloten de game op twee discs uit te brengen.

Om deze aanpassing goed toe te passen is de manier waarop de game het verhaal vertelt aangepast. In plaats van vijf tot zes kleinere gebieden zal de game slechts twee gebieden kennen die wel het gehele continent bestrijken. Elke disc zal een eigen gebied bevatten. Deze nieuwe aanpak zorgt er voor dat er geen laadtijden meer bestaan, maar ook dat id Software de verhaallijn moest aanpassen.

Lead designer bij id Software Tim Willits zei er het volgende over tijdens de Austin Game Developers Conference:

The PC is limitless in the amount of data you can put on it. The PS3 has about 25GB. But the Xbox 360 roughly has 6 to 8 GB of data. We're hoping we can squeeze the game down to two discs for the 360 version.

I wouldn't say the overall story was changed in any way in order to fit on the Xbox 360 version, but how the player experiences Rage's story has been altered.

Hij benadrukte dat er geen content verwijderd was uit de 360-versie, maar dat de manier waarop de game is opgebouwd aangepast moest worden.