Prince of Persia: Prodigy heeft klauwen

J (SocialDisorder)
Na de succesvolle Sands of Time-games op de vorige generatie consoles, komt de Perzische prins komende winter voor het eerst op bezoek op de huidige generatie consoles.
Zoals de titel Prince of Persia: Prodigy al doet vermoeden zullen de Sands of Time niets meer met het verhaal te maken hebben. Dit keer moet je het resultaat van een conflict tussen de tweelinggoden Orhmaz en Arhiman zien op te lossen. De wereld is namelijk totaal verknipt geraakt en de enige manier om dit terug te draaien is door lichtballen de lucht in te schieten.

De game maakt gebruik van dezelfde engine als degene die eerder in Assassin's Creed werd gebruikt, maar dit keer is er een cell-shader toegevoegd aan de post-processing-filter.

In tegenstelling tot de Sands of Time-trilogie zullen er meer open gebieden komen en zul je meer gebruik kunnen maken van je omgeving om je tegenstanders kennis te laten maken met hun voorouders.
De handschoen van Prince zal ook een belangrijke rol gaan spelen in de gameplay, zo kun je de Powerglove bijvoorbeeld inzetten om langs muren te glijden.

De grotere vijanden zijn ook iets veranderd ten opzichte van de Sands of Time-trilogie; elke vijand zal een uitgebreid achtergrondverhaal hebben die duidelijk maakt waar hij vandaan komt en waarom hij nu hier is.

Bovendien zijn de gevechten met de normale vijanden onder handen genomen. Je zult meer één-op-één-gevechten krijgen en de groepsgevechten zullen met minder tegenstanders plaats vinden.

Het team dat aan de game werkt bestaat uit 140 man (en ongetwijfeld hier en daar ook een vrouw), die allemaal ervaring hebben opgedaan bij andere game-projecten. Hierdoor komen veel frisse ideeën voor de Prince-franchise naar voren.