Grote Japanse namen op GDC 2008

J (SocialDisorder)
Tijdens de Game Developers Conference in februari zullen enkele grote Japanse namen aanwezig zijn om hun zegje te doen. Zo zal Taku Murata ingaan op de techniek achter de White Engine, de engine de gebruikt wordt voor Final Fantasy XIII en Final Fantasy vs XIII. Art Director van Square Enix Isamu Kamikokuryo zal de art-style van de Final Fantasy serie bespreken in een interview met Steve Theodore van Bungie.

Ray Nakazato van Mistwalker zal in een presentatie het ontwikkelproces van Lost Odyssy bespreken, waarbij hij ingaat op gameplay-beslissingen. Ideeën die er waren, welke er wel en niet werkten en waarom ze al dan niet werkten.

Daarnaast zal Masafumi Takada een presentatie geven over zijn werk aan Killer 7, God Hand, Resident Evil: The Umbrella Chronicles en No More Heroes. Tenslotte zal CEO van Game Republic en bedenker van Time Pilot en Street Fighter II Yoshiki Okamoto in een sessie bespreken wat er bij de ontwikkeling van een game komt kijken.

Om dit allemaal in goede banen te leiden zullen er zowel Japanse als Engelse vertaaldiensten aangeboden worden. Zo hoopt de organisatie het evenement interessanter te maken voor het Japanse publiek.