Capcom praat over Okami Wii

Chris (afterparty05)
Nadat Okami een maandje geleden al was bevestigd voor de Wii, is in een gesprek met Capcoms vice-president van strategic planning and business development Christian Svensson wat meer duidelijkheid geschept over wat we kunnen verwachten van de Wii-make van Okami.

Naast een heel verhaal over hoe toevallige ontmoetingen leidden tot de keuze voor developer Ready at Dawn, vertelt Christian hoe het development-proces opschiet: alle assets zijn al geconverteerd naar een aangepaste versie van de Clover engine (iets wat een behoorlijk groot werk is). Ook is het een fijne gedachte dat ergens in deze wereld al een blije Amaterasu rondhuppelt op een Wii.

Okami op de Wii wordt voornamelijk een port van de PlayStation 2 versie, met toegevoegde controls voor de WiiMote. Toevoegingen zullen niet in de gameplay te vinden zijn (die toch al behoorlijk groot is), maar moeten eerder in de technische kant gezocht worden, aldus Svensson. Toch blijft de grootste toegevoegde waarde voor Okami op de Wii de controls, en hoewel dit betekent dat we binnenkort PS2-graphics op de Wii zullen spelen, waren de graphics al zodanig mooi en zal besturing met de WiiMote zo ideaal zijn, dat er reikhalzend naar deze port wordt uitgekeken!

Lees de review van Okami op de PlayStation 2 hier.