Need for Speed: Pro Street screenshots

Bernd (Retuobak)
Op Computer and Videogames is een preview van het nieuwste deel in de Need for Speed serie, Need for Speed: Pro Street, verschenen. Direct in de preview wordt duidelijk dat dit deel niet is zoals zijn voorgangers. EA Black Box, de ontwikkelaar van dit deel, zegt het genre vooruit te willen pushen. Men wil ook meer het échte racen in de games gaan benaderen. Zo tune je je auto niet langer om een respect-metertje te verhogen, je tuned om zo snel mogelijk de finish over te knallen. Bodykits en dergelijke, in voorgaande delen puur nog cosmetisch, zullen in dit deel dan ook invloed uitoefenen op de prestaties van je scheurijzer.

Een andere grote verandering is dat je niet langer door een fictionele stad zal scheuren. Net als in veel andere racegames zal je in Need for Speed: Pro Street het grootste deel van de tijd over circuits mogen gaan scheuren waaronder een deel van de officiële circuits uit het US Formula Drift kampioenschap. Het is echter allemaal ook niet exact zoals in andere racegames. Je komt niet naar een circuit voor één race. Je moet meer denken aan een festival per circuit dat bestaat uit meerdere evenementen om aan deel te nemen. Het gaat puur om het winnen hier, de afgezaagde verhaallijnen uit vorige delen heeft men dan ook overboord gezet.

De designer van de game liet CVG ook weten dat men hard bezig is geweest om het driving model van de game zo te krijgen dat het zowel de hardcore racefan als de casual gamer kan bekoren. De previewer kwam er wel snel achter dat men het driving model van NFS: Carbon naar de eeuwige jachtvelden heeft gezonden en dat de auto's een stuk geloofwaardiger sturen. Voor de casual gamer is er echter altijd nog een grote hoeveelheid driver assists om het rijden weer meer die richting op te sturen.

In NFS: Pro Street zal je kunnen gaan scheuren met auto's van 26 verschillende fabrikanten die je ook allemaal volledig de vernieling in zal kunnen rijden. NFS: Pro Street bevat namelijk zoals eerder al aangekondigd was een realistisch schadesysteem.

Als laatste nog de beloofde screenshots: