Max Payne ontwikkelaar richt nieuwe studio op

Richard (Richardfun)
Er zullen weinig gamers zijn die nog nooit van Max Payne gehoord hebben. Deze game, waar (tot nu toe) twee delen van zijn verschenen introduceerde het concept 'bullet time' in games. Dit, in combinatie met een sterk en duister verhaal, en een haast cinematische sfeer zorgden ervoor dat beide games een groot succes werden.


Kunnen we rekenen op net zulke toppers als deze...?

Eén van de hoofdverantwoordelijken van de Max Payne games, Samuli Syvähuoko, heeft nu een nieuwe gamestudio opgericht genaamd Recoil Games. De studio wil zich gaan richten op cinemagames zoals ze het noemen. Volgens Recoil zijn dit games die de sfeer en spanning bevatten van grote blockbuster films. Om dit te bereiken zal er veel aandacht besteed worden aan de reacties van characters in de game op gebeurtenissen die voor zullen vallen. Ook zal, net als bij Max Payne, er veel aandacht besteed worden aan een aangrijpende verhaallijn. Voor de fans van Max Payne is er een kleine teleurstelling: de studio zal niet een nieuwe Max Payne gaan maken. Ze willen zich richten op een nieuwe franchise. Om hieraan te beginnen wil het bedrijf wel eerst het aantal werknemers, dat op het moment op twintig staat, verdubbelen.