Nieuw gamestijdschrift gelanceerd

Dirk (Vagere_Hein)
HUB Uitgevers heeft vandaag een nieuw gamestijdschrift gelanceerd: GMR. GMR is een multiplatform gamestijdschrift dat op een serieuze manier het gamen wil benaderen. GMR is vanaf vandaag overal verkrijgbaar en kost EUR 4,95. Het zal zes keer per jaar verschijnen in een oplage van 25.000 exemplaren.
"[...]
GMR verschilt van andere gamestijdschriften doordat het games op een serieuze manier benadert. Het medium is de afgelopen jaren volwassen geworden en dat geldt ook voor de steeds groter wordende groep gamers. De invloed van games is terug te vinden in Hollywoodfilms, universitaire opleidingen en de popcultuur in het algemeen. Het stigma dat gamen alleen interessant zou zijn voor een kleine doelgroep, is dan ook behoorlijk achterhaald.

Een team van ervaren gamejournalisten schrijft op een volwassen, maar toegankelijke manier over alles wat gamers interesseert. Informatieve previews, kritische reviews, boeiende interviews en interessante achtergrondartikelen, GMR is hét blad waarin dit terug te vinden is.
[...]"


GMR komt voort uit het inmiddels opgeheven tijdschrift Xbox Magazine. Opvallend is dat GMR hoofdredacteur Jos Bouman in een forumdraad op Xboxworld laat weten dat stopzetten van Xbox Magazine in de richting van teruglopende abonneeaantallen gezocht moet worden.

Het blijft in dat licht de vraag of er ruimte is in de markt voor een multiplatform 'serieus' gamestijdschrift. De concurrentie met gratis gameswebsites is immers groot. Uitgever IDG stopte eerder al met haar gamespublicaties om zich op de onlinemarkt te richten.

GMR lijkt zich bewust anders te positioneren door zich te richten op kwalitatief hoogstaande en relatief tijdsonafhankelijke content. We zijn benieuwd naar de ontwikkelingen en wensen de mannen (en vrouwen?) van GMR veel succes.