Resistance gebruikt eigen online systeem

Maarten (kepler)
In een interview heeft de directeur van Insomniac, Ted Price, weten te vermelden dat Resistance: Fall of Man geen gebruik zal maken van de centrale online-functies van de PlayStation 3. Resistance zal zijn eigen buddy-systeem gaan gebruiken, zijn eigen clan-systeem en andere eigen functionaliteiten.

Het lijkt er dus op dat het online-systeem niet centraal zal zijn voor elke game, maar waarschijnlijk is dit alleen in het begin. Price heeft namelijk ook aangegeven dat Resistance in de toekomst gebruik kan gaan maken van het centrale PS3-systeem. Price heeft verder ook verteld dat het online-gedeelte van de game prima werkt. Het is mogelijk om met 40 spelers online te gamen en de games zullen gehost worden op de servers van Sony en dat dit zorgt voor zo goed als geen lag.

Het spel zal een soort van WW2 shooter worden, maar dan met Aliens en Science Fiction wapens. De speler zal in echte Britse steden rondlopen zoals York, Nottingham, Manchester en Londen. De ontwikkeling van het spel begon al voordat ze dev-kits hadden, omdat ze nauw hebben samengewerkt met Sony. Hierdoor wisten ze de architectuur al van de PS3 en zodra ze de dev-kits kregen hadden ze de game al redelijk snel draaien.