Sony stopt met PSP reclame

J (SocialDisorder)
Sony heeft besloten de reclame-campagne van de witte PSP stop te zetten. Hoewel de campagne alleen in Europa gevoerd werd, zijn het vooral Amerikaanse organen die zich tegen deze campagne uitspraken.

Het officiële excuus van Nick Sharples, hoofd Communicatie van Sony Europa luidt als volgt:

We... recognize that people have a wide variety of perceptions about such imagery and we wish to apologize to those who perceived the advert differently to that intended. In future, we will apply greater sensitivity in our selection of campaign imagery, and will take due account of the increasingly global reach of such local adverts, and their potential impact in other countries.

Hier reageerde het hoofd van de San Fransisco-afdeling van de NAACP (de organisatie die opkomt voor de rechten van de gekleurde Amerikaan) als volgt op:

Sony has done the honorable thing by owning up to the fact that communication and ads in today's global market have a much further reach than in the past Their attempt to contrast colors clearly created controversy and sparked painful feelings in the global community. Hopefully in the future, Sony will employ a better litmus test to their ad campaigns to determine if they will be sour to the taste of worldwide consumers. I commend them for their actions.


Één van de gewraakte posters

Sony lijkt een bad-boy-imago voor hun PSP te willen ontwikkelen, aangezien dit niet de eerste controversiële reclame-campagne is. Eerder werd in grote steden als New York, San Fransisco en Philadelphia reclame gevoerd voor de PSP door middel van graffiti.

[update]


Blanken hadden het minder moeilijk met deze poster