Hideo Kojima spreekt over MGS4

Maarten (Nosh)
Als er één game is, waar talloze gamers over de hele wereld op zit te wachten, dan is het Metal Gear Solid 4 wel. Hideo Kojima heeft in een interview met het Britse Official PlayStation 2 Magazine wat meer losgelaten over het vierde deel in de serie.

Vanzelfsprekend zal ook nu stealth weer een grote rol spelen. Snake zal net zoals in deel drie beschikken over camouflage, met de naam Octocam. (octopus - camouflage, zo genoemd omdat een octopus zich ook veranderd aan de omgeving)
Dit keer past de camouflage zich dus automatisch aan, aan de omgeving waarin Snake zich bevindt. Natuurlijk zit er een adder onder het gras, en dat is dat de camouflage niet eeuwig meegaat. Vijanden kunnen soms ook door je camouflage heenkijken, en dus is het nog steeds zaak om goed op te letten op de bewegingen van de diverse guards.

Verder zal MGS4 gebruik maken van de veelbesproken tiltsensor in de Playstation 3 controller. Hierover wilde Kojima niks kwijt, net zoals over de diverse nieuwe moves die Snake uit kan voeren.

Wel maakte hij bekend dat diverse omgevingen in het spel stuk geschoten kunnen worden. Je bent dus niet altijd verzekerd van een veilige schuilplaats, zoals bij de eerdere games. Dit geldt overigens niet voor alle gebieden, omdat zelfs de PS3 z'n grenzen heeft, aldus Kojima.

Tenslotte maakte Kojima bekend dat dit de afsluiter is van de Metal Gear Solid reeks. Hierna zal hij niet meer werken aan deze serie. Er bestaat natuurlijk we een mogelijkheid dat ernog andere Metal Gear spellen komen, die los staan van het MGS verhaal.