Assassin's Creed gameplay-info

J (SocialDisorder)
Gamespot was één van de lucky few die de Assassin's Creed demo achter gesloten deuren mocht bekijken. Gelukkig zijn de heren niet gierig, en delen ze de getoonde informatie graag met de rest van de wereld.

Opvallend is dat je geheel vrij gelaten wordt hoe je je doelwit omlegt. Je kunt voor een directe aanpak gaan, een subtielere stealth aanpak, maar ook de hulp inroepen van burgers (die er overigens wel iets voor terugvragen). De gehele stad reageert op jouw acties, dus verwacht een woedende menigte achter je als je de burgemeester vermoord hebt.


Watching the populace's reactions to the main character was really special. Characters would visibly frown or raise their eyebrows as Altair jumped around like a madman in their vicinity. And when he took a swing at a random civilian, genuine panic ensued. The victim fell to the ground in pain as nearby villagers stood in shock or ran off screaming. Altair pressed the attack, and as the civilians seemed to realize the threat they were facing, some of them rallied, encircling Altair and making it difficult for him to escape. This is where the momentum-based movement comes into play. The quicker you move, the easier it is to lose footing. In practice, this all seemed quite believable.

De gehele beschrijving is hier te vinden.