Enemy Territory: Quake Wars Interview

J (SocialDisorder)
Onze collega's van FiringSquad hadden een interview met Paul Wedgwood van Splash Damage, het team dat het onofficiële vervolg op Wolfenstein: Enemy Territory momenteel ontwikkelt.

In het interview komt onder meer het balanceren van de twee teams naar voren, en ook de post-release support vanuit id en Splash Damage wordt besproken.

quote
FiringSquad: How major are the differences between Strogg and Humans going to be? Is it going to be something totally wild, with no direct 1:1 comparison - like StarCraft? Or more something along the lines of WarCraft III? Pardon the use of RTS games for comparison.

Paul Wedgwood: ETQW’s character class structure is similar to Wolf ET. Both the Strogg and GDF feature infiltration, assault, defence and support roles. However, a significant goal for the game is that the GDF and Strogg don’t just look different, but more importantly, play different. All of their tools, abilities, weapons and vehicles reflect their different technology and culture, so their asymmetric capabilities dictate different approaches to combat.


Lees het gehele interview hier .

ET:QW wordt een squad-based FPS, met de nadruk op online multiplayer. Veel meer is er niet bekend over deze game, SD en id zijn erg voorzichtig met informatie vrij te geven.